ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

رکورد بیشترین افزایش حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی | دریافتی بازنشستگان کمتر از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان نخواهد بود

  • کد خبر: ۱۱۱۷۷۹
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
  • ۴
رکورد بیشترین افزایش حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی | دریافتی بازنشستگان کمتر از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان نخواهد بود
آمار‌ها در ۶ سال اخیر نشان می‌دهد که امسال و در دولت سیزدهم بیشترین میزان افزایش حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی با ۵۷.۴ درصد در راستای ارتقای معیشت و قدرت خرید این قشر ثبت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی پس از تصویب در هیات وزیران در ۱۵ خردادماه امسال اعلام شد تا حداقل دریافتی بازنشستگان کمتر از حداقل حقوق مصوب کارگران کمتر نباشد.

بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید که طبق این مصوبه، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای‌عالی کار، میزان دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی، معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین شد.

در همین راستا نباید بازنشستگان کمتر از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بگیرند ضمن اینکه مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

دولت سیزدهم امسال بیشترین حداقل حقوق بازنشستگان را رقم زد و این آمار در ۶ سال گذشته بیشترین حد بوده است به‌گونه‌ای که در سال ۱۳۹۶ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۱۴.۵ درصد، سال ۱۳۹۷ با ۱۹.۵ درصد، سال ۱۳۹۸ با ۳۶.۵ درصد، سال ۱۳۹۹ با ۲۶ درصد، سال ۱۴۰۰ با ۳۹ درصد و سال ۱۴۰۱ با ۵۷.۴ درصد به ثبت رسیده است.

بررسی آماری حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی

امسال دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی کمتر از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان نخواهد بود بر این اساس اگر بازنشسته‌ای در سال گذشته سه تا چهار میلیون دریافت می‌کرد، امسال ۲ میلیون و ۲۶۹ میلیون تومان به حقوق آنان اضافه می‌شود.

همچنین دریافتی بازنشسته‌ای که بین ۶ تا هفت میلیون تومان بود امسال یک‌میلیون و ۵۲۶ هزارتومانی بیشتر دریافت خواهد کرد و بازنشستگان تأمین اجتماعی که حقوق آن‌ها بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بود افزایش حقوق یک‌میلیون و ۴۴۴ هزارتومانی را لمس خواهند کرد.

طبق افزایش ۵۷.۴ درصدی، بازنشستگان تأمین اجتماعی که ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، بر روی حقوقشان یک‌میلیون و ۵۹۹ هزار تومان افزایش را شاهد خواهند بود.

همچنین طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای همسان سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

این در حالی است که به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

طبق آخرین آمار سازمان تأمین اجتماعی، میانگین دریافتی ۳۰ درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حدود ۶ میلیون تومان افزایش یافت که سهم قابل‌توجهی در افزایش حقوق قدرت خرید و معیشت بازنشستگان دارند.

با این افزایش مستمری حداقل بگیران تأمین اجتماعی، عدالت اجتماعی در بین حداقل و حداکثر بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی محقق شد که نشانگر نگاه دولت سیزدهم به کاهش فاصله طبقاتی، عدالت‌محوری و معیشت اقشار کم‌درآمد جامعه است.

منبع: ایرنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
عباس بزرگران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
اگر با توجه به این افزایش همانطور جلوی گرانی و تورم هم گرفته شود و نرخها حداقل برای یک سال ثابت بماند خوب است در غیر این صورت تا دو ماه دیگر تورم با حقوق ها خیلی فاصله و پیشی خواهد گرفت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
1
رو که نیست سنگ پا قزوینه واقعا خجالت اوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری چه کردید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
سلام جناب وزیر تعاون بقول فرمایش خودتون اونکه ۲۰میلیون می گرفته میشه ۲۲میلیون و بلاخره یکم مرفه تره اما ما که ۶میلیون می گرفتیم میشیم ۱۲۵۰ یا ۱۳۰۰ وجدانن انصافه تا کی در انتظار رفاه باشیم دیگه وقت مردنمونه لااقل به همه ی جور نگاه می کردید همیر من سختکار بوده پشت دسگاه پرس ولی حقمونو ندادن ۲۶ سالم کار کرد لطفا قضاوت کنید این درسه لااقل از ۶ به بالا راهم تا ۱۰میلیون می دادید که ماهم بتونیم روزگارمون رو بگذرونیم با یاری خدا
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->